پیام فارس

آخرين مطالب

کشف 26 فقره گردنبند قاپی در شیراز اجتماعي

کشف 26 فقره گردنبند قاپی در شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ششم آذرماه سال 1400 را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
کشف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال قاچاق درکازرون فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 253 دستگاه انواع تجهیزات استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 31 میلیارد و 600 میلیون ریال در شهرستان کازرون خبر داد.
سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل مسکونی خود در یکی از محلات شهرستان کازرون اقدام به نگهداری و استفاده از دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال می‌‎کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
او خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی کازرون پس از بررسی و تایید صحت خبر و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند 253 دستگاه انواع تجهیزات استخراج ارز دیجیتال شامل هارد دیسک، کارت گرافیک، مادربرد و پاور خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه 31 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
در منزل مسکونی 95 کیلو حشیش دپو بود جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر فیروزآباد و شهرستان "ساوجبلاغ" از توابع استان البرز 95 کیلو حشیش کشف شد.
سردار یوسف ملک‌زاده بیان داشت: روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "ساوجبلاغ" از توابع استان البرز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در روستای "جایدشت" از توابع شهرستان فیروزآباد در منزل خود اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فیروزآباد پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل 95 کیلو حشیش کشف کنند.
سردار ملک‌زاده با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی استان فارس برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر را در اولویت کاری خود قرار داده و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.
کشف 26 فقره گردنبند قاپی در شیراز رییس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارقان گردنبند قاپ و کشف 26 فقره سرقت در شیراز خبر داد.
سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره گردنبند قاپی توسط راکبان یک دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر شیراز، رسیدگی به موضوع در اختیار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.
او گفت: با بررسی پرونده‌های تشکیل شده و اظهارات شکات مشخص شد سارقان با استفاده از موتورسیکلت در سطح شهر سوژه‌های خود را از بین عابرینی که گردنبند به گردن داشته انتخاب و به صورت حرفه‌ای از کنار آنان عبور و ترک نشین اقدام به کشیدن و سرقت گردنبند می‌کند.
رییس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه با انجام اقدامات خاص پلیسی سارقان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، افزود: این دو متهم در بازجویی اولیه به 26 فقره گردنبند قاپی اعتراف کردند.
سرهنگ حبیبی خاطر نشان کرد: شهروندان طلا و اشیاء با ارزش خود را در دید همگان قرار ندهند و هنگام تردد در خیابان و معابر نسبت به اطراف خود هوشیار باشند.
دستگیری قاچاقچی و کشف 30 کیلو شیشه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف 30 کیلو شیشه و دستگیری یک قاچاقچی در شهر صدرا خبر داد.
سرهنگ سیدموسی حسینی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری شیشه در منزل خود در شهر صدرا دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل 30 کیلو شیشه که از مرز‌های شرقی وارد کشور شده است کشف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد، بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ مراتب را به پلیس 110 گزارش دهند.
توقیف کامیون وکشف کالای قاچاق 5 میلیاردی قرمانده انتظامی گراش از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف کالای قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ کرامت الله کریمی بیان کرد: ماموران یگان امداد گراش در راستای مبارزه با کالای قاچاق حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، 100 بسته ظروف آشپزخانه و 80 ثوب البسه و پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گراش با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 5 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
سرهنگ کریمی با بیان اینکه قاچاق کالا باعث تخریب سرمایه‌های ملی می‌شود، از شهروندان خواست در صورت برخورد با احتکار و قاچاق مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.
کشف پراید مسروقه در بیضا فرمانده انتظامی بیضا از کشف سواری پراید مسروقه در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.
سرهنگ محمود نجفی اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه کوشک هزار بیضا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود یک سواری پراید مسروقه نگهداری می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک سواری پراید مسروقه دارای سابقه سرقت از شیراز کشف کنند.
فرمانده انتظامی بیضا با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست: ضمن تجهیز وسایط نقلیه به لوازم هشدار دهنده و ایمن مانند دزدگیر، قفل فرمان و پدال و ... از وقوع سرقت پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.
کلاهبرداری 5 میلیاردی با ترفند دوست‌یابی در تلگرام رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: 2 مجرم سایبری که با ایجاد اکانت‌های جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام به بهانه دوست یابی اقدام به کلاهبرداری از 200 نفر از کاربران کرده بودند توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام، در این راستا پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
او گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شکات و با اقدامات تخصصی صورت پذیرفته مشخص شد متهمان با استفاده از بستر شبکه اجتماعی تلگرام با ایجاد پروفایلی جعلی با وعده دوست یابی برای کاربران اقدام به دریافت وجه از آنان کرده و بعد از آن دیگر پاسخگو تماس‌ها و یا پیام‌های قربانیان نبوده اند.
رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: کارشناسان با انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق شدند در این خصوص 2 نفر را شناسایی و آنان را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.
سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی از 200 نفر شهروند اقرار کردند، عنوان داشت: کلاهبرداران پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
این مقام سایبری با اشاره به جعلی و سرقتی بودن بسیاری از اسامی و تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی، به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان به درخواست‌های کاربران ناشناس پاسخ مثبت ندهند و به منظور حفظ حریم خصوصی به افرادی که شناختی نسبت به آنان ندارند اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود از قبیل عکس‌های شخصی و یا خانوادگی را ارسال نکنند.
سرهنگ سلیمانی با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس "www.cyberpolice.ir"، از کاربران خواست از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا از طریق خط 096380 با کاربران در میان بگذارند.
کشف گنج یاب قاچاق در اقلید فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه آسپاس اقلید حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری دنا مشکوک و آن را بررسی یبشتر متوقف کردند.
او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به همراه متعلقات مربوطه شدند.
فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را 500 میلیون ریال برآورد کرده اند.
قتل پدر به دست پسر به دلیل اعتیاد فرمانده انتظامی مرودشت گفت: جوان 27 ساله‌ای که با ضربات چاقو پدرش را به قتل رسانده بود در کمترین زمان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ فرشید زینلی بیان داشت: روز گذشته 5 آذرماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان مرودشت، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
او خاطر نشان کرد: با حضور ماموران در محل مشخص شد فردی 47 ساله توسط فرزند خود با ضربات سلاح سرد به قتل رسیده و قاتل متواری شده است.
فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: ماموران انتظامی سریعا با اقدامات فنی و تخصی موفق شدند در کمتر از نیم ساعت قاتل 27 ساله که در منزل دوستش در یکی از محلات این شهرستان مخفی شده بود را شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ زینلی با بیان اینکه قاتل علت این درگیری را اعتیاد شدید پدر به مواد مخدر اعلام کرد، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/253427/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز