پیام فارس

آخرين مطالب

روحیه کنش‌گری دبیران شوراهای صنفی دانشجویان در رفع مشکلات ستودنی است اجتماعي

روحیه کنش‌گری دبیران شوراهای صنفی دانشجویان در رفع مشکلات ستودنی است
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، عباس شیراوژن در نشست دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ اظهار داشت: روحیه کنش‌گری، مطالبه‌گری و دغدغه‌مند شما دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان مقطع Phd در مسیر تحقق اهداف و رفع مشکلات و مطالبات صنفی جامعه رزیدنت‌ها و دانشجویان دکتری تخصصی ستودنی است و این خصوصیات از جمله ویژگی‌هایی است که یک دانشجوی فعال و کنش‌گر باید همواره داشته باشد.
وی در ادامه این نشست که در خزرآباد ساری برگزار شد، اظهار داشت: همواره تلاش کنید در دوران دانشجویی از توان و پتانسلی که در اختیار دارید استفاده کنید، دانشجو باید دارای فکر و اندیشه‌ای پویا و فرصت‌ساز باشد و منفعلانه در انتظار ایجاد فرصت از سوی دیگران نماند.
وی اظهار کرد: شما عزیزان به نمایندگی از جمعیت دستیاران و دانشجویان مقطع PHD کل کشور و به عنوان دبیر شوراهای صنفی دانشگاه‌های خود، با پیمودن مسافت‌های دور و نزدیک خود را به این محل رسانده‌اید تا در قالب این نشست تخصصی دو روزه، مشکلات، مطالبات، خواسته‌ها ونیازهای صنفی، رفاهی، معیشتی، آموزشی و پژوهشی را به گوش مسؤولان برسانید.
وی گفت: خیلی از شما عزیزان باوجود مشغله کاری و کشیک‌های بیمارستانی، به استان مازندران سفر کرده‌اید تا در این نشست حضور یابید و از دغدغه‌ها و مشکلات رزیدنت‌ها و دانشجویان مقطع PHD سخن بگویید و این روحیه مطالبه‌گری را باید به فال نیک گرفت. شما عزیزان مسؤولیت خطیری را پذیرفته‌اید تا در مسیر پیگیری مطالبات صنفی جامعه دستیاری و دانشجویان دکتری تخصصی گام بردارید. از این رو شما دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حداکثر بازدهی و تلاش خود در مسیر رفع نیازها، کمبودها و مشکلات باید پاسخ اعتماد آنها را بدهید.
معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مشکلات، چالش‌ها و تنگناها در حوزه رفاهی، صنفی و معیشتی زیاد است و ما خود به عنوان دانشجو، طی سال‌های گذشته که در دانشگاه تحصیل می‌کردیم، شاهد این گونه مشکلات و نارسایی‌ها بوده‌ایم و از این فضاها دور نیستیم و کاملا این فضا را درک می‌کنیم و به عنوان یک ناظر، مشاهده‌گر این اتفاقات در سال‌های گذشته در دوران دانشجویی بوده‌ایم. امیدوارم به لطف خداوند متعال و با حمایت و تعامل شما عزیزان بتوانیم با برگزاری این‌گونه نشست‌ها و تبادل نظر و بارش افکار، شاهد کاهش این مسائل باشیم.
شیراوژن افزود: شما عزیزان به عنوان دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی باید هدفی را که برای خود در نظرگرفته‌اید، با جدیت دنبال کنید و یکی از برنامه‌ها و اهداف ما باید این باشد که تلاش کنیم دانشجوی ما، درد و رنجی جز تحصیل در دوران دانشجویی نداشته باشد. هر چند این نگاه، آرمانی و بلند است و به راحتی نمی‌توان به آن رسید اما بیانگر آن است که باید افق و چشم‌اندازی متعالی برای حل مشکلات داشته باشیم. قطعا رنج‌ها و دغدغه‌های دانشجویان و دستیاران به صفر نمی‌رسد اما باید کوشش کنیم همین دغدغه‌ و رنج‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.
وی گفت: مسائل و مشکلاتی که اعضای شوراهای صنفی مطرح کردند را شنیده و همه آن‌ها را یادداشت کردم. این نیازها و مشکلات دارای سطوح مختلفی است اما مسائل و مشکلاتی که قابل رفع در معاونت فرهنگی و دانشجویی است با کمک شما عزیزان محقق می‌شود چرا که راحت‌تر می‌توان درخصوص آن تصمیمات لازم را اتخاذ کرد اما موارد و مشکلات دیگری نیز وجود دارد که باید برای حل آن با معاونت‌های مختلف وزارتخانه از جمله معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری، معاونت درمان و غیره رایزنی کنیم یا اگر نیاز به قانون‌گذاری دارد باید در فضای مجلس آن را مطرح کنیم و رایزنی‌های لازم را انجام دهیم.
وی ادامه داد: به هرحال شما عزیزان باید در این مسیر به ما کمک کنید. برخی مسائل و مشکلات صرفا از طریق وزارتخانه قابل حل نیست و مستلزم رایزنی در مجلس است که در این مسیر باید با نمایندگانی که بیشتر مرتبط با فعالیت شما هستند از جمله اعضای کمیسیون بهداشت و درمان ارتباط و تعامل برقرار کرد و همچنین فکر و ذهن این نمایندگان را با مسائل و مشکلات بیشتر درگیر و آشنا کرد تا آنها نیازها، خواسته‌ها و مشکلات شما را درک کنند و در تصمیم‌گیری‌ها و رفع کمبودها به ما کمک کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: از صحبت‌های شما عزیزان به خوبی مشهود است که برخی اتفاقات و تحولات مثبت و رفع چالش‌ها، در برخی از دانشگاه‌ها رخ می‌دهد و در برخی دانشگاه‌ها متأسفانه محقق نمی‌شود که این مساله برای ما که می‌خواهیم مسائل شما را پیگیری کنیم اذیت‌کننده است و این واضح نبودن و دقیق نبودن مشکلات در دانشگاه‌ها ما را دچار مشکل می‌کند، از این رو از شما عزیزان خواهش می‌کنم فهرست مطالبی که در قالب مطالبات، مشکلات و نیازهای صنفی، رفاهی، معیشتی، آموزشی و پژوهشی مطرح کردید را مکتوب و به تفکیک دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بنویسید و در اختیار ما قرار دهید تا ما بدانیم در کدام دانشگاه‌ها مطالبات و خواسته‌های صنفی شما عزیزان محقق شده و در کدام دانشگاه تحقق نیافته است تا با کمک شما بتوانیم تحلیل جامع و کشوری از این فهرست استخراج کنیم و مسائل را با کمک شما پیگیری و مرتفع سازیم.
شیراوژن اظهار کرد: لزوم به‌سازی پایون‌های آموزشی، پوشش بیمه‌های مسؤولیت، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، افزایش حق‌الزحمه دستیاران، رفع مشکل اسکان و خوابگاه دانشجویان متأهل و...از جمله مواردی است که شما عزیزان در این نشست به آن اشاره کردید که امیدوارم با تعامل با یکدیگر آنها را حل کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: همه مسائل و مطالبات شما عزیزان را نوشته و با دقت گوش دادم، امیدوارم خداوند کمک کند که این مسائل را به نحو احسن پیگیری کنیم. خوشبختانه دغدغه‌ها، مطالبات و نیازهای شما عزیزان در حوزه‌های صنفی، معیشتی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی به یک گفتمان اصلی تبدیل شده و مسؤولان از مشکلات شما بی‌اطلاع نیستند. هرچند باید مطالبات و مشکلات شما در حوزه‌های مختلف در جلسه شورای معاونین وزارت‌خانه مطرح شود.
شیراوژن افزود: در جلسه‌ای که با دانشجویان رتبه‌های یک تا 10 کنکور سراسری در مشهد مقدس داشتیم، این عزیزان نیز از مشکلات، نیازها و مطالبات صنفی و معیشتی خود می‌گفتند و در برخی مواقع از کمبودها و نارسایی‌ها، ناراحت و گله‌مند بودند. آنها می‌گفتند وقتی شرایط و امکانات مناسب تحصیلی برای یک دانشجو و یا یک دستیار وجود نداشته باشد، چرا باید در کشور بمانیم که این نگران‌کننده است. امیدوارم بتوانیم با دعاهای شما عزیزان و تعامل با یکدیگر مسائل را با جدیت پیگیری کنیم و به راه‌حل‌های خوبی در مسیر رفع مشکلات، برسیم.
پیش از سخنان معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت، دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی هر کدام دقایقی درخصوص مشکلات و مطالبات خود در زمینه صنفی، رفاهی، معیشتی، آموزشی و پژوهشی و همچنین حقوقی به ایراد سخن پرداختند و با ارائه راه‌کارها و پیشنهادات لازم، مسؤولان حاضر در نشست را در جریان نیازها، کمبودها و چالش‌ها در حوزه فعالیت رزیدنت‌ها و دانشجویان مقطع PHD قرار دادند.
بحث و تبادل نظر درخصوص تبدیل دوره دستیاری به شغل، اصلاح آیین‌نامه اسکان و خوابگاه دانشجویی، لزوم پرداخت کار دانشجویی به دبیران و اعضای شورای صنفی، اختصاص کارتابل به دبیران شوراهای صنفی، امکان استفاده از امکانات مجموعه خزرآباد برای تمامی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی به صورت مستمر، پرداخت وام در ابتدای سال تحصیلی و ... از جمله موارد مطرح شده در این نشست توسط دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی بود.
همچنین در این نشست درخصوص افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان دکتری تخصصی از طریق کمک هزینه تحصیلی، لزوم پرداخت به موقع حق کارانه به رزیدنت‌ها در دوران شیوع کرونا، ایجاد فرصت جذب فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی و لزوم طراحی سامانه ثبت نام طرح تعهد هیأت علمی، ضرورت تقویت امکانات سخت‌افزاری و کیفیت آموزش و بازنگری در شرح وظایف دستیاران و نیز لزوم اصلاح کوریکولوم‌های(برنامه آموزشی) آموزشی برای رزیدنت‌ها از جمله دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.
برچسب‌ها ساری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/244473/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

تولید بیش از 14 ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

مهر و موم یک رستوران در شادگان

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

بارش باران بهاری تا دو روز آینده در فارس

بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

8 کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب

8 کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر

هشدار شدید باران در 21 استان

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ 3 نفر در حادثه رانندگی در فارس

هشدار باران شدید در 21 استان