پیام فارس

آخرين مطالب

در تربت جام جز همدلی و برادری خبری نیست مقالات

در تربت جام جز همدلی و برادری خبری نیست
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سال‌هاست که با هم همسایه هستند؛ کوچکتر‌ها همبازی‌اند و بزرگتر‌ها با هم دوست و در غم و شادی هم شریک یک دیگر هستند.
از حال هم خبر می‌گیرند و اگر مشکلی داشتند با کمک هم آن را رفع و رجوع می‌کنند. این تصویری از همزیستی یک خانواده تشیع و تسنن درشهرستان‌های مرزی تربت جام و صالح آباد است.
شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد از جمله مناطق در خراسان رضوی هستند که بیشترین اهل سنت استان را در خود جای داده اند.
پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام هفته وحدت اتفاقی مبارک و میمون بود که انسجام و اتحاد اسلامی را بین مسلمانان شیعه و سنی ریشه‌دارتر و مستحکم‌تر کرد.
تولد پیامبر عظیم الشان اسلام که از راه می‌رسد با خود بوی رحمت، مهربانی، برادری و همدلی مسلمانان را به همراه می‌آورد.

پیام فارس

سال‌هاست از آن روزی که بنیانگذار جمهوری اسلامی دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را هفته وحدت نام‌گذاری کرد، می‌گذرد و در تمام این سال‌ها شیعیان و اهل سنت در سایه برادری، همدلی و وحدت این روز‌ها را در کنار هم جشن گرفته اند.
حفظ این وحدت و یکپارچگی وظیفه همه ماست
دهقانی یکی از شهروندان اهل سنت تربت جام می‌گوید: حفظ این وحدت و یکپارچگی وظیفه همه ماست و هر کسی در هر جا و هر سمتی که دارد باید کمک کند این سنت پسندیده وفاق، مهربانی و همدلی که در این منطقه بوده روز به روز تقویت شود.
بیشتر بخوانید
نهضت امام خمینی یک انقلاب جهانی بود او می‌افزاید: شیعه و سنی این منطقه در مراسم مذهبی یکدیگر شرکت می‌کنند و حتی مردم اهل سنت مخارج سفره امام حسین(ع) را تامین می‌کنند؛ در دو ماه محرم و صفر عزادارند و هیچ نوع مراسم شادی بر پا نمی‌کنند و در ساخت مساجد شیعه نیز مشارکت دارند.
محمد گل محمدی دیگر شهروند تشیع تربت جامی می‌گوید: امت اسلامی، چه شیعه و چه سنی دشمنان مشترک دارند که نه دلسوز شیعه هستند و نه دلسوز اهل سنت؛ بلکه سعی آنان بر این است که در وحدت و یکرنگی ما خدشه وارد کنند و بدین‌طریق از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

پیام فارس

او می‌افزاید: اینجا برادران و خواهران شیعه و سنی به‌صورت مسالمت آمیز و با وحدت زندگی می‌کنند و برادران ایمانی با اشتیاق و میل باطنی آیین‌های مذهبی و دینی را به‌صورت مشترک برگزار می‌کنند.
وحدت همیشگی و ماندگار در تربت جام
در ادامه علی اکبر اکرامی مسئول اجرائی ستاد هفته وحدت در تربت جام می‌گوید: رهبر معظم انقلاب وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب سستی دانسته‌اند و وحدت جهان اسلام را در گرو باهم بودن و اعتصام به ریسمان حق می‌دانند چرا که بدون چنگ زدن به ریسمان الهی وحدت حقیقی حاصل نمی‌شود.
او می‌افزاید: مردمان این منطقه چه شیعه و چه سنی در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها در کنار هم هستند و در مشکلات به یاری یکدیگر می‌شتابند؛ در وحدت و همدلی نمونه اند و می‌توان گفت در کمتر جایی این نوع وحدت دیده می‌شود.
بیشتر بخوانید
مشهدالرضا به استقبال میلاد پیامبر می‌رود امامان جمعه اهل سنت خراسان اهانت به پیامبر(ص) را محکوم کردند ضرورت یک اتحاد واقعی در هفته وحدت مسئول اجرائی ستاد هفته وحدت در تربت جام ادامه می‌دهد: اینجا به برکت وجود عالمان و روحانیون بصیر و آگاه شیعه و سنی، همیشه وحدت برپا بوده است و برادران و خواهران دینی در این مناطق همواره با هم و در کنار هم با اخوت و برادری زیسته اند.

پیام فارس

اکرامی بیان می‌کند: همدلی چشمگیر شیعه و سنی در تربت جام مدیونِ تفکر وحدت آفرین مرحوم آیت الله توسلی از علمای بارز تشیع در منطقه، و مرحوم حاج قاضی محمد نعیم از علمای سنی می‌دانیم که در بین مردم منطقه، وحدت و یکپارچگی به وجود آوردند و در واقع تعامل بین مردم، هم زیستی مسالمت آموز اقوام، پیروان مذاهب و احترام به عقاید همدیگر نتیجه تفکر صحیح این بزرگواران بوده است.
تربت جام را همه با نام شهر فرهنگ و وحدت شیعه و اهل سنت می‌شناسند علامه سید سلمان ندوی عالم بزرگ جهان اسلام از هند با تبریک هفته وحدت و ابراز خوشحالی در جمع نخبگان شیعه و اهل سنت تربت جام می‌گوید: تربت جام را همه با نام شهر فرهنگ، وحدت شیعه و اهل سنت، شهر شیخ الاسلام احمد جامی و عبدالرحمان جامی می‌شناسند. خداوند با قبول دعای حضرت ابراهیم و به برکت وجود پیامبر رحمت (ص) و بعثت نبوی جاهلیت بیرون شد و با فرمان پیامبر چهار دستور مهم تلاوت قرآن، تزکیه، تعلیم قرآن و تعلیم حکمت و مدرسه صفه تشکیل شد و مردم علوم دینی و علوم عصری را فرا گرفتند.

پیام فارس

او می‌افزاید: حکمت از جانب نبی مکرم (ص) که شامل حکمت علوم شرعی، عصری، ظاهری، باطنی، دنیایی، تجربی، فیزیک، طب، مهارت جعرافیایی بود در دانشگاه‌ها، مدارس علوم دینی و عمومی بایدتدریس شود تا به پیشرفت‌های علمی زیادی برسیم.
عالم بزرگ جهان اسلام از هند با اشاره به انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) ادامه می‌دهد: نهضت امام خمینی (ره) یک انقلاب جهانی بود و امام ایران و جهان اسلام را نجات داد و پادشاهان مفسد و فاسد را نابود کرد و آزادی دینی را به ایران و جهان به ارمغان آورد و حکمت نبوی را زنده و پیاده کرد.
علامه ندوی بیان می‌کند: انقلاب اسلامی ایران منسوب به ایران و یک‌ مذهب خاص نیست بلکه منسوب به جهان اسلام و به تمام انبیای الهی است.

پیام فارس

او با تبریک هفته وحدت تصریح می‌کند: وحدت نباید منحصر به یک هفته، ماه و سال باشد وحدت باید در تمام عمر باشد و ما باید خدا را به توحید یاد کنیم و همه باید بر اساس آیات الهی، حکمت نبوی و سیره بزرگان دین زندگی کنیم و تمام علوم را یاد بگیریم و در زندگی پیاده کنیم.
عالم بزرگ جهان اسلام از هند با اشاره به حادثه عظیم غدیرخم و حدیث نبوی تاکید می‌کند: پیامبر اکرم (ص) در حادثه غدیر خم در سال دهم هجری بعد از حج دست حضرت علی (ع) بلند کردند، ولی مومنان معرفی کردند و گفتند: هرکس با علی (ع) دوستی کند و یا دشمنی کند باخداو پیامبردوستی و دشمنی کرده است و در این مجلس اصحاب به ایشان تبریک گفتند.
علامه ندوی اظهار می‌کند: پبامبر اکرم (ص) در حدیثی بیان داشتند دو چیز گرانبها کتاب خدا و اهل بیت (ع) را درمیان‌ شما می‌گذارم اگر چنگ‌ بزنید هرگز گمراه نخواهید شد.

پیام فارس

او با اشاره به شروع دولت آقای رئیسی می‌افزاید: رئیس جمهور رئیسی انسان‌ با حکمتی هستند، چون ابتدا قاضی بودند و قاضی دارای علم و حکمت است کشور را به خوبی و به نحو مطلوب برنامه ریزی و اداره می‌کند.
عالم بزرگ جهان اسلام از هند ادامه می‌دهد: ایشان (رئیس جمهور) قاضی درجه خاصی دارد و به علوم عصری و دینی واقف هستند و در خاتمه تاکید دارم به ریسمان الهی، اخوت و برادری چنگ‌زنید تا گمراه نشوید.
علامه ندوی درسفر به خراسان رضوی ابتدا به حرم مطهر حضرت رضا (ع) مشرف شدند و در سفر به تربت جام با امامان‌ جمعه، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه دیدار و از مجموعه مزار شیخ جام بازدید کرد.
گزارشگر: زهرا سادات جعفریان
انتهای پیام//ز.ج

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/244252/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

تولید بیش از 14 ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

مهر و موم یک رستوران در شادگان

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

بارش باران بهاری تا دو روز آینده در فارس

بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

8 کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب

8 کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر

هشدار شدید باران در 21 استان

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ 3 نفر در حادثه رانندگی در فارس

هشدار باران شدید در 21 استان