پیام فارس

آخرين مطالب

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟
  بزرگنمايي:

پیام فارس - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرخودرو، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تکذیب بی توجهی موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو4 از جانب سازمان حفاظت محیط زیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمون های آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونه هایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار می گیرد.
وی با اشاره به الزامات سازمان محیط زیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلت های تولید شده ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو4 موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو4 برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه درحال حاضر حداقل حد مجاز آلایندگی برای موتورسیکلت های تولیدی برابر یورو4 است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلت سازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام می نماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمون های آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شماره گذاری آن محصول اقدام خواهد نمود.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلاینده های ناشی از موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد:نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلت ها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از 90 درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری می کند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلت ها ضروری است.
میرزایی قمی مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست را ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی دانست و گفت: ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در طی سال های اخیر به خوبی انجام شده است. در سال 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایل نقلیه به یورو3 ارتقاء یافت. از ابتدای سال 98 نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخلی برابر یورو4 است. در کنار ارتقاء الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی 2 سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعمل های مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که بر اساس دستورالعمل های جدید تعداد بازرسی ها و نمونه برداری ها از خطوط تولید بیشتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/163162/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل در کمین تهران هم هست

تفاوت سرفه‌های ناشی از آسم و آلرژی

نماینده مجلس: مردم نگران مالیات نباشند، تا 4 خانه مشمول مالیات نمی‌شود

دستورالعمل اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد

ریزش سنگین شاخص کل بورس در آغاز معاملات

پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تاخیر افتاد

پیام دکتر مخبر درپی درگذشت بانوی خادم اهل بیت

توزیع بسته‌های «لبخند مادری» بین خانواده‌های دارای فرزند سوم در فارس

گشایش نخستین مرکز مشاوره روانشناختی شهرستان بیضا در دانشگاه آزاد

جایگاه امام رضا (ع) در میان اهل سنت/ بررسی برخی آثار امام رضا (ع)

تبلیغات منطقی و اثرگذار برای شهدا داشته باشیم

تاکید امام جمعه شیراز بر توجه ویژه به حرم شاهچراغ

مذاکرات ایران و آمریکا در عمان تایید شد

سرمقاله اعتماد/ این آخرین سیلاب نیست!

سرمقاله شرق/ ارزیابی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

سرمقاله ایران/ دفاع روسیه از محور مقاومت؛ استراتژی زودگذر یا سیاست اصولی؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ ایران و ابهام راهبردی در عصر آشوب منطقه‌ای

سرمقاله جمهوری اسلامی/ روحانیت و خطر دوری از مردم

سرمقاله صبح نو/ تلاش آمریکا برای فرار از مخمصه

سرمقاله آرمان امروز/ خرمشهر به مثابه بغداد

تعطیلی شنبه با کدام پیوست فرهنگی یا اقتصادی توجیه شده است؟

حمله «کیهان» به مقاله «عبدی»: حامیان متهمان دانه‌درشت عصبانی از محکومیت وزیر سابق

دستورکار مذاکرات عمان با آمریکا

بهترین راهکار درمان آلرژی

طراحی و تولید سامانه پایش مصرف برق توسط شرکت های دانش بنیان

نماینده مجلس: اعتراض طلافروشان هیچ ربطی به مالیات ندارد

بیت‌کوین بعد از 3 هفته رکوردی دیگر ثبت کرد

افتتاح سد مرزی «قیز قلعه سی» چه ره‌آوردی برای ایران به ارمغان دارد؟

ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه 1403 برطرف شد

خلف وعده دولت در پرداخت بدهی کشاورزان؛ فقط 7 درصد مطالبات پرداخت شد!

تقویت عضلات و رگ دار شدن دست فقط در 1 ماه ‌...

زمان واریز یارانه 300هزارتومانی اعلام شد

توصیفات مهاجرانی دربارۀ پدر محمد صالح علاء و یاد روحانیون اهل ادبیات در پیش از انقلاب

برگزاری اردوی دانشجویی طرح ملی راه بلد در فارس

مشکلات جامعه با تاسی از سیره اهل بیت (ع) قابل حل است

وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی در خلیج فارس و تنگه هرمز

خریداران کامیونت امروز فرصت دارند!

مدارس سما دانشگاه آزاد را به نهاد اجتماعی تبدیل کرده است

استقبال اهل‌سنت از خادمان و پرچم امام رضا(ع)+فیلم

پیشخوان روزنامه‌های فارس؛ یکشنبه 30 اردیبهشت

پایش طرح‌های راکد در شهرک‌های صنعتی فارس

پیش بینی هواشناسی هرمزگان 30 اردیبهشت

تسلیت معاون رییس جمهور برای درگذشت بانوی خادم اهل بیت

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 30 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

رییس بنیاد روایت پیشرفت: زیمنس رفت و خودمان بنزین تولید کردیم

امروز ارتفاع امواج در خلیج‌فارس به بیش از 1.5 متر می‌رسد

اینفوگرافی/ 8 ویژگی محیط‌های کاری مثبت و پویا

ماجرای توقیف یک رنجرور 15 میلیاردی در چالوس

این خانه‌ ها مشمول مالیات می‌ شوند

تایید داروی جدید برای سرطان ریه پیشرفته توسط سازمان غذا و داروی آمریکا